BU KAÇINCI HOBİN


 

—Bu kaçıncı hobin? Daha geçenlerde elinde beş şişle çorap örüyordun. Şimdi de elinde boya var. Ne yapacaksın? Kumaş mı boyayacaksın resim mi yapacaksın? Ahşap mı boyayacaksın?

—Tabii ki kumaş boyayacağım. Çok güzel bez çantalar, tişörtler gördüm, efsane duruyorlar. Ben de yapacağım kendime şöyle güzel desenli birkaç çanta

—Tabii, tabii, yap sen. Ama merak ettim geçen ki çoraplar bitti mi?

—Bitmek üzere, çok az işi kaldı. Bitirip giyeceğim kış bitmeden.

—Hadi bakalım. Peki çoraptan önce de güzel işlemeli bir şeyler yaptığını hatırlıyorum. Onlar ne alemde?

—Ay onları hiç sorma, işlemeye başladım, çok da güzel gidiyordu, onun da az işi kaldı ama kış geldi, yün çoraba ihtiyacım var, çok tatlı modeller var onlardan kendime bir çift yapayım dedim. Görsen bitince çok güzel bir işleme olacak.

—Evet, inanıyorum, güzel işler çıkartıyorsun ama sanki her heves ettiğine el atıyorsun. Tamam beceriyorsun da. Biri bitmeden diğerine geçmek mantıklı mı sence?

—İnan, söylediğini anlıyorum ama biri bitmeden diğerinin vakti geliyor, zamanı geçiyor. Ben de diğerini yapmaya başlıyorum. Zaman çok hızlı geçiyor. Ne yapayım?

—Zaman hızlı geçiyor ama senin de elinde bir sürü yarım iş kalmış olmuyor mu?

—Hiç sorma hem de nasıl? Ta liseden kalma yarım kalmış, bitmemiş el işlerim var. Zamanı da geçmiş, o zamanki moda olan renkleri kullanmışım şimdi de hiç hoşuma gitmiyor. Ama el emeği diyip de atamıyorum. Öyle bir sandık dolusu yarım yamalak işlerim var. Her etrafı dip bucak toparlamaya koyulduğumda hepsini belli bir sırayla tamamlamaya niyet ediyorum. Ne hayaller kuruyorum. Şunu bitirir şu günde takarım, kullanırım diye ama çok azını yapabiliyorum.

—Merak ettim el atmadığın ne var diye?

—Bayağı var sanırım. Boya işlerine pek yatkın değildim, ona bulaşmayayım dedim. Ama son halime bak. Kendimi içinde buldum.

—Aslında bu kadar çeşitli işlere yatkınlığın olması çok güzel ama işleri tamamlasan var ya…

—Ben de bitirmek, tamamlamak istiyorum, hepsini ne heveslerle başlıyorum ama dediğim gibi. Olmuyor. Ben de kendime “çok kasma vaktini değerlendiriyorsun. Ne yapıyorsan yap, takılma fazla diyorum.” Ne yapayım yani bitmiyor diye yeni şeyler yapmayayım mı?

—Yeni şeyler yap tabii ama tamamla. Hatta ilk önce geçmişte yarım bıraktıklarını tamamla ki gelecekte o yaptığın şeyleri tamamlayabil. Sen bu kadar tamamlanmamış şeylerle diğerlerini nasıl tamamlayabileceksin ki. Yeni işlere başlamakta kendini ustalaştırmışsın ama tamamlamada hala çok geridesin. İlk onu geliştirmelisin sanki. Ne dersin?

—Hımm. Olabilir. Geçmişi bir temizle diyorsun yani.

—Tamamlamak, bitirmek bir işin sonunu getirmek belki sana yeni iş başlatmaktan daha keyifli gelecek, bence denemeye değer.

—Tamam, kulağa mantıklı geliyor ama o zaman bu elimdeki boyaları ne yapacağım ben?…

Yaptığın işin sonunu getirmek, başlamak kadar değerli. Bazı insanlar için başlamak kolay.  Bazı insanlar ise başlamakta zorluk yaşasa da başladığında bitirme motivasyonu daha yüksek. Oysa başlamanın da sürdürmenin de tamamlamanın da stratejileri var. Bu stratejileri öğrenip uyguladığımızda, başlanan ama yarım kalmış işlerin kayıplarından korunmuş oluruz.

Yorumlar

  1. Çok güzel ve keyifli bir paylaşım teşekkür ederim emeklerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Zeynep Dilara1 Mart 2024 15:59

    Tam olarak bu :)) o kadar içten ve hayatın içerisinden bir anlatım olmuş ki... Kaleminize sağlık 🤍 tekrar toparlanma niyetini tazelettirdi 🍃

    YanıtlaSil
  3. Yazıyı okuyunca bir arkadasım aklıma geldi. 'Çözmem gereken bir problem olduğunda eğer çözemezsem onu kenara koyuyorum.Sonra onume bakıyorum. Başka problem oldu mu, o da çözülmezse onu da kenara koyuyorum. Sen illaki çözmek için ısrar ediyorsun' die bana kızıyordu. Ona 'ama arkanda çözülmek için bekleyen bir sürü problemin var onları ne yapacaksın?' dediğimde bir cevap vermemişti.

    YanıtlaSil
  4. Kaleminize kuvvet. Ne güzel anlatmışsınız. Gerçekten de her işin oluşun bir stratejisi var. Yemek, kek, ev temizliği, ders çalışma, proje yapma… Stratejileri öğrenip uygulamak insana çok büyük konfor sağlıyor, pratiklik sağlıyor. Kayıplardan korunmuş olur, en önemlisi de zaman ve hareketimizi doğru yönetebilir, oyalanmayız motivasyonla devam ederiz.
    Zaman, daha fazla ertelemeden yarım kalan işleri ortaya çıkarıp bitirme zamanı… 🏃‍♀️🏃🏻‍♂️🏃
    Faydalı bilgileri keyifli vetdiğiniz için çok teşekkürler. 🥰💐

    YanıtlaSil
  5. Kaleminize saglk,samimi ,akıcı ve mesajı etkili bir yazi olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Yarım kalan işler, yolun yarısında pes edilen konular, bitmeden sıkılıp yeni hazlara atılan adımlar...
    veya acı kısmını sevmeyip kaçmalar...
    İnsan bilse ki; başlamak değil mesele... Evet çuvalı delmek çok kıymetli de, şöyle dönüp baktığımızda yığınca çuval var ama delik deşik ortada... Ne kadar faydalı? Peki ne kadar estetik? :)
    Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Başlayabilmek kadar bitirmek de değerli… kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Başlayabilmek kadar tamamlamak da kıymetli..

    YanıtlaSil
  9. Ahaaa bi zamanlar ben:) Deneyimsel öğretiden önce...
    Onları tamamlayıp ihtiyacı olanı bulup verene kadar eyyyy gidi günler:) İnsan keşke boş vaktinin boş olmadığını görebilse...

    YanıtlaSil
  10. Başlayıp sürekliliği sağlayabilenlerden olmak ümidiyle… kaleminize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  11. Ahh o sandıklar:) Yüksek bir motivasyonla ihtiyaca yönelik başlamanın ve bitirmenin stratejilerini veren Deneyimsel Öğretiye teşekkürler, bu güzel yazı için emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Aynı ben 🤦‍♀️ yarım yarım bir suru sey var 😏Ellerinize saglik cogu insanın farketmediği bir konuya değinmişsiniz ...

    YanıtlaSil
  13. O zaman Kim Kimdir 🥰

    YanıtlaSil
  14. Ayşe Doğan15 Mart 2024 11:11

    O kadar doğru ki:)

    YanıtlaSil
  15. Betül Taşcı2 Mayıs 2024 14:57

    Sebep oluştururken keyif almak ve başladığı işi bitirenlerden olmak... Ne kadar kıymetli... Birinin hakkını veremeden diğerini kendine hak gören insanoğlu... Her gün dününe göre daha iyi olanlardan olmamız ümidiyle... Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. Kaleminize sağlık... yarım kalan işlerimizi toparlayıp motivasyonumuzu yükseltmek dileğiyle....💫

    YanıtlaSil
  17. Sanki yarım bıraktığımız hersey bize yük oluyor bu hayatta..

    YanıtlaSil
  18. Ahh şu yarım kalan işlerimiz 😊 Emeği geçenlerin yüreğine sağlık....

    YanıtlaSil
  19. O halde haydi elimizdeki işleri bitirip yeni işlere koyulalım :) Emeğinize sağlık Olsun ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder